Osobní značka je dnes důležitější než vizitka
V realitním světě je dnes osobní značka víc než jen hezké logo. Je to způsob, jak se zapisujete do paměti. Klienti si vybírají makléře podle toho, jak na ně působí, co od něj slyšeli nebo četli. Nejdřív se googlí jméno. Teprve potom nemovitost. A co najdou, to rozhodne.
Co vás odlišuje, to prodává
Každý makléř má vizitku. Ale ne každý má pozici v hlavě klienta. Vaše specializace, lokalita, styl práce – to je základ. V čem jste jiní než ostatní? Pracujete pro rodiny s dětmi? Umíte skvěle komunikovat s investory? Nebo máte cit pro rekonstrukce? Pokud to nevíte vy, nebudou to vědět ani oni.
Vzhled není všechno, ale pomáhá
Bez jednotné a profesionální vizuální identity dnes daleko nedojdete. Barvy, písmo, logo – to všechno musí říkat „vím, co dělám“. Ať už člověk narazí na váš příspěvek na síti nebo leták ve schránce, musí vědět, že jste to vy. Konzistence budí důvěru. A důvěra prodává.
Buďte vidět, ale s rozumem
Web, sociální sítě, videa, články – to vše jsou nástroje. Ale bez strategie jsou to jen digitální šum. Pište o tom, co klienty zajímá. Sdílejte zkušenosti. Komentujte dění na trhu. Buďte zdrojem, ke kterému se lidé vrací. A nepište pro algoritmus. Pište pro lidi.
Právní minimum a etika jako základ
Silná značka není jen o sebepropagaci. Je i o dodržování zákonů a etiky. V roce 2025 platí pro makléře povinnost mít písemnou zprostředkovatelskou smlouvu a pojištění odpovědnosti. Klienti nejsou naivní – poznají, kdo to hraje fér. Dobrý jméno se buduje roky. Zkazit ho jde za odpoledne.
Vzdělání, které není vidět, ale je slyšet
Osobní značka roste i tím, co do sebe investujete. Nové znalosti. Odborná školení. Konference. Čtení. Inspirace. Když mluvíte s klientem, pozná, jestli víte, o čem mluvíte. A jestli to víte i zítra. V realitách není ostuda říct „nevím“. Ostuda je zůstat u toho.
Buďte sví. Ale profesionálně
Nikdo nechce další kopii někoho jiného. Ale každý hledá někoho, komu může věřit. Budujte značku, která je lidská, srozumitelná a přitom odborná. Nechte v ní kousek sebe. Protože v realitách se lidé často rozhodují podle pocitu. A značka je ten pocit před tím, než vejdou do dveří.